.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مقصر حادثه مکه شرکت بن لادن شد

معاون سازمان حج و زیارت اعلام کرد: گزارش کمیته بررسی حادثه مکه، پیمانکار طرح توسعه مسجدالحرام و نصب بالابرها را مقصر اعلام کرد.

به گزارش شمال نیوز حمید محمدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به نتیجه گزارش کمیته‌ای که به دستور پادشاه عربستان پیگیر علت حادثه مکه بود، اظهار کرد: نتیجه این گزارش رسما اعلام شد و پیمانکار طرح توسعه مسجدالحرام که همان شرکت "بن لادن" باشد را به دلیل رعایت نکردن استانداردهای ایمنی در نصب بالابرها مقصر دانست.

وی اضافه کرد: همانطور که رسانه های سعودی نیز اعلام کرده اند؛ عوامل این شرکت فعلا ممنوع الخروج شده‌اند، اما درباره مجازات دیگر برای آنها خبر دیگری اعلام نشده است.

معاون سازمان حج و زیارت درباره انتشار شایعه هایی درباره وجود خرابکاری در حادثه مسجدالحرام و کشته شدن عمدی برخی زائران گفت: طبق بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته، در این حادثه اصلا مساله خرابکاری مطرح نبوده و زائران ایرانی که جان باخته اند همه زائرانی بودند که آن روز در حال انجام اعمال حج و عبادت بودند و طرح چنین مسائلی درست نیست.

محمدی همچنین در مورد حادثه دیگری که در مسجدالحرام بر اثر سقوط پنکه سقفی رخ داد، اظهارات رییس مرکز پزشکی حج و زیارت را که گفته بود؛ چهار تن از زائران ایرانی مجروح شده اند اما حال وخیمی ندارند را تایید کرد و گفت: اطلاعات بیشتری در این باره ندارم و مرکز پزشکی حج و زیارت پیگیر آنها است.

او درباره حادثه آتش سوزی هتلی در مکه نیز توضیح داد: هتلی که در مکه دچار حریق شد محل اسکان زائران ایرانی نبوده و در ٥١ هتلی که ایرانی ها در آن اقامت دارند اتفاقی نیافتاده و هیچ مشکلی وجود ندارد.

محمدی در ادامه با اشاره به انتقال جسد هفت زائر جان باخته در حادثه مکه به کشور، افزود: اجساد این زائران هفت صبح در فرودگاه مهرآباد تحویل خانواده هایشان می شود. البته جسد سه زائر زن که به تازگی شناسایی شده اند هنوز آماده انتقال به کشور نشده و باید پیگیری های حقوقی مربوط به تحویل گرفتن اجساد آنها کامل شود.

وی تاکید کرد: همراه این جانباختگان هیچ یک از مجروحان ایرانی به کشور بازگردانده نمی‌شوند./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.19 seconds.